PM M'sia tunggu masa?

| |
Hari ni saya terbaca laporan HARAKAH daily tentang penahanan terbaru ISA iaitu seorang pemuda berusia 28 tahun , Fadhlullah.Beliau berasal dari Sg Buluh, Selangor.

Ramai orang menyangka ISA tidak akan digunakan lagi, tapi penangkapan terbaru ini membuktikan bahawa ISA masih berfungsi seperti biasa iaitu digunakan untuk mengesahkan tindakan kerajaan bahawa di Malaysia ini, ada kumpulan didakwa JI yang dikatakn sedang merekrut pelajar-pelajar di institusi pelajaran tinggi.Nampaknya kezaliman akta tahan tanpa bicara itu masih berterusan!!!

Nampaknya, PM Najib kelihatannya tiada beza dengan PM sebelum ini iaitu Tun M dan Tun Pak Lah.

Tidakkah PM Najib ingin belajar dan melihat bagaimana sejarah mencatitkan nasib pemimpin utama dunia yang begitu rakus memfitnah orang Islam sebagai "pengganas" dalam kempen anti keganasan mereka?

Di Amerika, kuasa Bush tidak kekal lama. Di Australia, Gordon Brown juga tidak bertahan. Di Britain, nasib juga tidak menyebelahi Blair. Apakah nasib Hamid Karzai yang disebut2 sebagai wakil Barat di Afghanistan? Musharraf juga kurang bernasib baik di Pakistan. Mereka-mereka yang disenaraikan nama ini satu ketika dulu amat lantang memfitnah orang Islam@Mujahidin sebagai pengganas, dalam kempen anti-terorism mereka.

Di Malaysia pula, sejak memfitnah sekumpulan orang Islam sebagai "ahli JI", sekitar Januari 2001 dan 2002, setahun selepas itu, dengan mudahnya mantan PM,Tun M meletak jawatan no satu itu sedangkan ketika itu beliau sudah ada rekod 22 yang cemerlang, masih kuat, sihat dan bertenaga!!!Nasib Tun Pak Lah pula amat rapuh ,baru sepenggal sebagai PM, sudah menyerahkan jawatan idaman pemimpin UMNO/BN tu pada timbalannya!!!

Berapa lama pula jawatanPM kini akan kekal ditangan orang yang sama? Adakah beliau sedang menunggu masa untuk digantikan?

p/s: jangan sangka doa-doa orang yang dianiaya@ Tahanan ISA tidak dimakbulkan Allah?Selama 7 tahun mereka di kurung di Kem, mereka sentiasa memohon supaya pemimpin yang menggunakan akta zalim itu segera di musnahkan!!!!

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]