Jom ke Vigil, Ahad 1 Ogos 2010.

| |
Pada bulan Jun 2008, semasa GMI mengadakan Vigil di Kem Kamunting, penghuni Kem itu dimana ketika itu, Mat Sah@Abah Suhaib..... salah seorang diantara mereka, rasa amat teringin untuk melihat dunia luar Kemta yang kelihatan hijau dan segar.Malangnya, peraturan Kem menafikan hak mereka walaupun untuk mengintai keindahan Alam ciptaan Allah.

Mereka(tahanan ISA) hanya mampu mendengar sorak sorai dan tapak kaki peserta Vigil yang jumlahnya hampir 1000 orang dan dalam hati masing-masing amat gembira ...rupanya masih ada orang di dunia luar yang mengingati penahanan tanpa bicara yang terpaksa dilalui, tanpa sedikitpun kerelaan dihati mereka.
Kini...ramai yang telah dibebaskan hasil desakan orang ramai...namun masih ada 16 tahanan IAS yang dikurung disana, termasuk Samsudin Sulaiman yang ditahan masuk tahun ke 10!!!

Anda perihatin dengan nasib mereka yang ditahan tanpa bicara ini?
Jika ya......., silalah hadir ,walaupun cuma beberapa minit saja untuk menunjukkan solidariti dan sokongan supaya protes aman sambil memegang lilin ini, akan menjadi satu punca supaya tahanan segera dibebaskan......

Padang Timur, depVigil akan diadakan pada hari Ahad jam 8 malam, serentak di 8 negeri di Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Di Lembah Kelang, Vigil akan diadakan di an Amcorp Mall, Petaling Jaya...tidak jauh dari MBPJ.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]