Tahanan ISA,PBB dan Hari Pembalasan....

| |
Hari ini hari Sabtu 12 Jun 2010.Tepat jam 12 malam ini, Abah Suhaib@akan bebas sepenuhnya.Bebas sepertimana seorang bayi yang dilahirkan oleh ibunya...bebas dan bersih dari segala fitnah dan tohmahan.....walaupun semua ini tidak pernah di bersihkan di mana-mana mahkamah di Malaysia. Abah bercadang membawa kami menikmati keindahan malam di tepi pantai...tak taulah dimana tempat yang diinginkan tu... Sekadar mengenang kembali peristiwa setahun yang lalu, Sabtu 12 Jun 2009,aku di beri peluang untuk bercakap selama 2 minit dihadapan lebih 500 delegasi hak asasi dari seluruh dunia di Pertubuhan Bangsa-bangsa bersatu di Geneva, Switzerland....Ianya satu kenangan yang penuh emosi kerana lebih 7 tahun Mat Sah ditahan tanpa bicara di Kem Kamunting, baru ini aku berpeluang menyuarakan rasa kekesalan kerana masih di belenggu oleh akta zalim itu.

Sebaik saja selesai membacakan nota yang disediakan, aku dikelilingi delegasi dari negara anggota yang lain....semuanya merasa pelik, bagaimana di abad 21 ini, masih ada undang-undang kolot dan kejam seperti ISA ini di Malaysia....

Aku turut menerima limpahan ucapan tahniah diatas keberanian menyuarakan penindasan yang sedang dilakukan oleh kerajaan Malaysia terhadap suami ku Mat Sah...dan ada juga kutukan serta ancaman dari orang Melayu UMNO yang mengatakan aku sengaja memburukkan nama negara dimata dunia...

Kepada penyokong gerakan Mansuh ISA, terimakasih aku ucapkan .Aku hargai segala doa dan bantuan material yang telah diberikan demi melihat kezaliman ini berakhir.Kepada penyokong akta zalim ISA, aku berdoa, satu hari nanti, Allah akan menunjuki kebenaran kepada kamu semua. Dan kepada sesiapa yang suka menggunakan akta tahan tanpa bicara itu untuk kepentingan politik, pastinya kamu semua tidak akan kekal lama di bumi Malaysia ini..

Demi Allah yang Maha Kuasa...di Hari Pembalasan @Hari Akhirat nanti, lihat dan rasakan lah sendiri balasan yang bakal diterima kerana menahan manusia lain tanpa bicara...

PBB hanya berfungsi ketika kita hidup didunia ini....itupun fungsinya masih kurang adil.Hanya Mahkamah Allah yang akan menentukan keadilan yang sebenar...Semua dari kita pastinya sedang menuju kearah kematian dan pengadilanNya.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]