Di raikan oleh Ketua Rombongan Haji Malaysia.

| |
Beberapa hari pulang dari Masya'er, aku mendapat sekeping surat jemputan dari salah seorang petugas Tabung Haji. Surat jemputan itu di tulis sendiri oleh ketua rombongan haji Malaysia, Dato Syed Saleh. Ramai kawan-kawan sebilik yang terkejut dengan jemputan itu.

"Ehhh..kenapa Ila  sorang yang dapat jemputan"tanya mereka.
"Saya ni cikgu yang ngajar anak dia..." mudah jawapan tu.

Tepat jam 7.30 malam, sebaik saja selesai solat Isyak, kami telah di tunggu oleh pembantu dato' yang membawa saya, suami dan empat orang jemaah jemputan yang lain ke Ibu Pejabat tabung Haji di Hotel Janadriah. Kami di sambut mesra oleh Dato dan Datin sebaik saja tiba di sana.


Perjumpaan itu sebenarnya sengaja di adakan oleh Dato' untuk beramah mesra dengan ahli Pertubuhan Ikram di Malaysia yang menunaikan haji pada tahun ini..Ramai juga tetamu  yang hadir.Ada yang saya kenal dan ramai juga yang baru berkenalan pada hari itu.
 Selesai saja majlis ramah mesra, semua tetamu ambil kesempatan bergambar bersama Dato Syed. Suami sempat bergambar dengan seorang ahli IKRAM dari Melaka.

Bagi tetamu wanita, inilah masanya untuk berkenalan dan merapatkan lagi ukhuwwah. Jika di Malaysia tidak berpeluang bertemu muka, di Makkah ni Allah beri pula peluang untuk bersalam, berpelukan dan berbual mesra.....al Hamdulillah.
Semua tetamu rasa gembira di raikan oleh Dato dan isteri beliau..Datin Jun. .....Makanannya  memang hebat..Biasalah, kambing bakar dan nasi arab.....serta minuman jus mangga yang amat ori lagi pekat...
Tidak lengkap jika guru-guru anak Dato Syed tidak bergambar bersama beliau dan isteri.........Walaupun perjumpaan itu hanya mengambil masa beberapa jam saja namun ianya cukup meriah dan mesra sekali.
Al Hamdulillah dan di ucapkan terima kasih serta jazaakumullah pada mereka berdua........bersambung.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]