"Bila Abi nak pulang...?"

| |
"Anak-anak asyik bertanya, bila Abi (bapa) mereka mahu pulang....saya pun tak tahu nak jawab apa...." itulah bunyi sms Puan Nor di awal subuh 25 Ramadhan ini. Sms yang saya baca ketika jam 4 pagi tadi membuatkan mata saya yang awalnya rasa kelat, terus jadi segar dan cerah kerana rasa marah dengan keadaan yang menimpa mereka. Secara otomatik saya teringat terhadap soalan yang sama pernah ditanya oleh anak saya tentang ayahnya.

"Umi, Suhaib tak suka dengar lagu raya..." segera dia mencapai remote dan menutup tv.Anak saya juga tak suka melihat pelbagai iklan hari lebaran itu.

Ketika di ajak membeli belah persiapan raya, Suhaib hanya menumpukan perhatian pada beberapa jenis alat permainan yang di jual di pasaraya tersebut dan biasanya akan segera mengajak pulang kerumah.

Saya tidak pernah menyangka, perkara yang berlaku pada keluarga saya dulu, kini turut berlaku terhadap keluarga orang lain. Puan Nor yang mempunyai 5 orang anak berusia antara 8 bulan hingga 10 tahun pastinya lebih perit lagi merasainya. Anak-anak biasanya tidak memahami apa-apa justeru mereka asyik bertanya dimanakah bapa mereka. Namun, isteri atau ibu lah yang lebih derita ketika menghadapi saat-saat seperti ini.

Sebagai tanda sokongan kita , rakyat perihatin...marilah kita sumbangkan sedikit bantuan kemanusiaan pada Puan Nor dan juga keluarga ISA lain agar dapat menghilangkan sedikit duka dihati mereka menjelang Aidilfitri yang akan menjelang beberapa hari lagi.
Akaun May Bank 162209939776 di bangunkan khas untuk membantu mereka yang sedang dalam kesusahan akibat dizalimi ISA.Moga Aallah ganti segala bantuan dengan syurgaNya yang abadi.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]