Superwomen oh superwomen!

| |
Pagi-pagi lagi saya telah menyiapkan urusan rumah seperti berkemas dan masak untuk "brunch" (breakfast dan lunch). Jam 12 tengahari, kami bertiga termasuk anak dan suami telah berada di perut kereta yang meluncur laju ke Masjid Bulat, Seksyen 14, P.J.

Ketibaan ku seperti disambut oleh YB Zailah, wanita anak lapan yang mengetuai barisan pimpinan Muslimat PAS.Bagaikan teman lama, kami bersalam serta bertanya khabar lalu saya ambil gambar beliau bersama beberapa orang Muslimat P.Pinang yang baru turun dari bas !
Selepas solat Zohor, kami semua berkumpul dihadapan masjid. Ramai juga wanita yang datang bersama sepanduk dan playcards masing-masing. Wanita Orang Asal ini begitu gah dan menarek dengan slogan yang tertera di poster yang mereka pegang.
"Eh..kak Laila, apa khabar?" saya menoleh kearah seorang wanita manis bertudung putih."Suami dah bebas?" tanya beliau lagi. "Dah...tiga tahun lepas" jawab saya seakan berbisik." Ni dari mana ni?" tanya saya pula. "Kami dari Kota Bharu..." ujar mereka sambil tersenyum....Hebat! hebat!! hebat!!!
Menarik sungguh lambaian dari sekumpulan wanita memegang sebuah sepanduk panjang. Oh...ini Wanita Ikram K.L dan Gombak!!! Saya perhatikan, kehadiran Wanita Ikram agak ramai pada himpunan wanita kali ini...
Wanita Ikram adalah antara "superwomen" yang rajin menghadiri himpunan aman seperti ini.....keep the effort UP!!!
Sebaik saja tiba di Padang Astaka, saya berjalan perlahan-lahan sambil memerhatikan para peserta demonstran yang bakal menjadi "tetamu" di lensa kamera saya......Daru jauh nampak sekumpulan wanita bertudung labuh....wajah merah dan berpeluh-peluh...sedang duduk sambil minum air mineral.
"Jom satu snap?" saya halakan kamera kepada mereka dan bagaikan "model profesyenal" dalam beberapa saat, semua sudah sedia dengan poster masing-masing. Istimewanya mereka ni- Wanita Ikram Ampang Jaya, di mana ada aktiviti kemasyarakatan, disitulah mereka ada. Dari bersukan di padang, kematian.... hinggalah membantu mangsa banjir di Ampang baru-baru ni....memang sangat power!!!
" Eh kak Laila, saya baca kat akhbar, akak masuk penjara ya?" tanya salah seorang dari mereka." Ohhh belum lagi,,sedang tunggu masa" ujar saya sambil tersenyum. "PRU akan datang, u all mesti menang ya..." kata saya lagi. Mereka adalah Muslimat dari Negeri Sembilan dan saya mengenali mereka ketika berkempen untuk PRK Port Dickson tiga tahun lepas.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]