UMNO dan ISA jauhkan Malaysia dari rahmat Allah?

| |
Beberapa hari sebelum tamat tempoh perkhidmatan sebagai Ketua Polis Negar (KPN) ,Tan Sri Musa Hassan sempat meluahkan rasa hatinya yang kurang gembira kerana PDRM selalu mendapat tekanan dari pihak lain.

Siapa pihak lain tu? Hanya Tan Sri Musa saja yang tahu.

Namun bagi kami mangsa ISA, kami dah biasa sangat dengan jawapan standard pihak polis"...Puan, kami ni hanya ikut arahan pihak atasan..." dan ada ketikanya kami pun dah tak larat nak dengar alasan dan jawapan yang sama. Bagi kami keluarga mangsa akta tahan tanpa bicara ISA, semua tahanan ISA hanyalah "kambing hitam' yang dicipta oleh UMNO/BN untuk menunjukkan bahawa parti yang sedang berkuasa itu memang benar-benar menggunakan ISA untuk menjaga keselamatan negara.....

Sebab itulah kami sentiasa berdoa semuga Allah beri balasan kepada penguasa ISA dan semua kakitangannya, dengan sesuatu yang tidak pernah terjangkau oleh fikiran kami....setimpal mengikut tindakan yang pernah mereka lakukan keatas kami sekeluarga.

Kejadian terbaru mengenai usahawan Susilawati Lawiya dan tiga pengiringnya yang dikatakan telah di pukul,dibunuh dan mayatnya dibakar, adalah sesuatu yang amat sadis dan tidak masuk akal.Dan amat meendukacitakan rupanya itu bukan kejadian pertama kerana ada individu lain, seorang wanita dari India mendakwa suaminya juga hilang ketika berada ditempat yang sama!!!

Selama ini , polis Malaysia bukan main bijak 'menjejaki" orang Islam dan dituduh sebagai pengganas!!! "pengganas @ militan" islam itu ramai yang dikurung tanpa bicara di Kem Kamunting.

Sekarang, rakyat Malaysia sedang ternanti-nanti, kebijaksanaan PDRM untuk mencari penyelesaian isu terbaru ini.Ada juga yang nakal bertanya, adakah isu terbaru ini kelak, polis juga akan dapt tekanan sepertimana kes-kes lain yang melibatkan pemimpin UMNO/BN?

p/s: Sering bertanya dalam hati, jenayah tinggi serta buang bayi ni seolah-olah amat jauh rakyat Malaysia dengan rahmat Allah.Aadakah semua ini berpunca dari UMNO?

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]