Merah Hitam IS back!!!

| |
1 Disember 2009
Kami sekeluarga telah berpindah dari Taman Keramat ke satu daerah lain di Selangor.Penatnyer!!!!.... Allah saja yang tahu. Kesihan pada Abah Suhaib.baru nak sesuaikan diri dengan jiran2 ...dah terpaksa pindah rumah pula....

3 disember 2009.
Saya bersama blogger ummuasiah pergi ke Kuala Kangsar untuk menghadiri program tahunan Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia(JIM).Kami bermalam di rumah ibu Radhi, bekas tahanan ISA yang dituduh sebagai ahli Al Mauunah. Punya lah gelap jalan dan tempat tu- pekan SAUK diwaktu malam....kami beberapa kali tersesat walaupun Yb Saari ketua konvoi kami, yang dah beberapa kali bertandang kerumah itu sebelumnya , akur benar dengan jalan-jalan disana.namun...sesuatu yang lebih memeranjatkan, bagaimana SB boleh seringkali berulang alik "melawat "keluarga Radzi di tempat yang begitu jauh di pedalaman itu ya?????

4 dan 5 Disember 2009.
Kami adalah tetamu khas JIM. Dan dihari yang sama, kami juga menjadi penjaga booth GMI yang terletak antara deretan gerai-gerai lain. JIM adalah salah satu NGO Islam yang paling vokal dan terkedepan dalam isu ISA setelah mantan Presidennya, Saari sungib ditahan dibawah ISA pada tahun 2001 dulu.

Ok..setakat ini dulu sekadar untuk menghilang rindu. Di daerah baru ni, belum dapat internet dan Celcom Mobile saya tak dapat coverage pula... itu yang terasa sangat "menderita" kerana tak dapat nak meluahkan perasaan di wajah merah hitam nih beberapa hari lamanya....

ni pun guna desktop di rumah Ummuasiah yang terletak beberapa meter dari rumah saya dan beliau mengamanahkan Ammar, yang sangat rapat dengan Suhaib .... dalam jaggan kami sekeluarga.

Jumpa lagi...akan cuba letak gambar kemudian....insyaAllah.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]